امام جمعه تهران:
حمله کنندگان به سفارت عربستان
نفوذی، نادان و احمق بودند.
آیت الله امامی کاشانی هجوم به سفارت عربستان را به شدت محکوم کرد. خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه های دوم نماز با تاکید بر اینکه هجوم به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به شدت محکوم است، گفت: مقام معظم رهبری در حمله به سفارت انگلیس فرمودند این حمله هم جرم و هم خیانت است و معلوم است که در حمله به سفارت عربستان در ایران نفوذیها نقش داشته اند. وی با بیان اینکه در حمله به سفارت عربستان در ایران افراد نادان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرمایند از رفاقت با احمق دوری کن که می خواهد به تو نفع برساند اما ضرر میرساند و در همین راستا در حمله به سفارت عربستان گروهی پشت صحنه را رهبری میکردند که از خود دشمنان بودند و با این کار می خواستند توپ را به زمین ما بیندازند و دستشان را بالا بگیرند و قطع مراوده کنند اما از افراد احمق نیز استفاده کردند. به خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید به اینکه مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران باید به دقت حرکت کرده و به فرمایش رهبری خیانت نکنند، خاطرنشان کرد: اقدام حمله به سفارت عربستان در ایران محکوم است و عاملان آن مجرم هستند که از روز اول دولت، قوه قضاییه و مجلس بر محکومت آن تاکید کرده و پیگیری میکند.وی با بیان اینکه عربستان به هر حال می خواست با ایران قطع رابطه کند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با عظمت و ارتقای علمی ، اخلاقی ، اجتماعی و انسجام در دنیا شناخته شده است، اما به دنبال این اقدامات کنگره آمریکا می خواهد برای پسابرجام مسئلهای درست کند. البته آنها در روند برجام خیلی تلاش کردند تا به جایی نرسد، اما با پشتکار وزیر خارجه و دولت و با خون دلهایی که خوردند و به حول قوه خدا و انسجام ملت و البته رهبری داهیانه مقام معظم رهبری برجام به نتیجه رسید. اما آنها میخواهند بعد از این را بر هم بزنند و مصوبه درست کنند تا برجام را با مشکل روبه رو کنند.
پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، متن این نامه بدین شرح است:
حضور ارجمند آیه الله سید حسن خمینی ( دام مجده)
با اهدا سلام و تقدیم ارادت
در رسانه ها شاهد بودیم که بیت رفیع امام خمینى ( رضوان الله تعالى علیه ) با همه توان و با برافراشتگى جسمانى و فرزانگى روحانى براى دفاع و حمایت از برترین میراث همیشه پایدار امام ( ره ) یعنى انقلاب شکوهمند و نظام جمهورى اسلامى پا در رکاب نهاده و همانند پدر بزرگوار که امین امام و مراقب نظام بود، به منظور حفظ و نگاهداشت آن، دست از دل و جان شسته و آماده است تا از آبرو که دل مایه حیات است نیز برگذرد.
ضمن اظهار خرسندى و مباهات از این حضور ارزشمند که از خاستگاه علم و اجتهاد و جایگاه جهاد و مجاهدت بر فراز آمده، به ملت عزیز و مردم فهیم ایران تبریک عرض مى نمایم و حضور این اندیشه والا و ظهور این انگیزه بالا را در عرصه پنجمین دوره انتخاب خبرگان رهبری گرامى مى دارم.
از این فرصت استفاده نموده و مایلم معرفتى که از منابع غنیّ اسلامى خصوصاً فقه سیاسى اسلام در قانون اساسى جلوه گر شده را به اختصار در فضای طلبگی به بحث و گفت و گو بگذارم.
اجتهاد علمى و مجاهدت عملى بزرگان عصر انقلاب به منظور حفظ و نگاهداشت آن ، تحت راهبرى داهیانه امام خمینى ( ره ) به یکى از دستاوردهاى مهم و کم نظیر به نام قانون اساسى فرجام یافت که بیانگر شیوه نگاه و سبک معرفت امام ( ره ) و همفکرانشان در صدر انقلاب نسبت به چگونگى تحقق دین و کیفیّت پیاده سازى اخلاق متعالى و احکام نورانى اسلام مى باشد و نیز نشانگر نحوه نظام بخشى به هویّت دین و تدبیر و اداره اجتماع که تأمین کننده سعادت دنیوى و نیک بختى اخروى جامعه است.
گرچه قانون اساسى در دومین انتخابات با اکثریت قاطع آراء مردم پذیرش گردید، لیکن چون در رفراندم نظام به عنوان نخستین انتخابات نوع حکومت به صورت جمهورى اسلامى تعیین و معرفى گردید، بدیهى است که قانون اساسى و هر آنچه از اصول و فروع در آن نهاده شده تنها در چار چوب جمهورى اسلامی، و نه هر نوع حکومت دیگر اعم از اسلامى و غیر اسلامی، معنا و مفهوم مى یابد به گونه اى که هر گونه حکومت و نظامى که از این چار چوب بیرون باشد، هیچ گونه اعتبار قانونى و وجاهت شرعى نداشته و ندارد، گرچه خود این چار چوب عمیق ترین و دقیق ترین معرفت و شناخت را از اسلام ارائه نموده که با جدیدترین و کارآمد ترین حکومت هاى پیشرفته جهان برابرى، بلکه برترى مى نماید.
بر همین اساس مهمترین و شگفت انگیزترین راز قانون اساسى را در آمیختگى قانونى دو منطقه امر الله ( اسلامیّت ) و امر الناس ( جمهوریّت ) بایستی جستجو نمود. امّا لازم است به دقت بررسى نمود که آیا خبرگان قانون اساسى توانسته اند این هنر نهفته را در جاى جاى این قانون إشراب و در تمامى اصول إدراج نمایند تا در عمل نیز همگان شاهد پیوند و تحکیم اسلامیّت نظام با جمهوریّت آن باشیم؟
باید اذعان نمود که در روزگار زرّین حضور امام راحل ( ره ) انس و الفت دو رکن اسلامیّت و جمهوریّت عملاً در اوج بود و سعى امام ( رض ) همواره بر آن بود که پیوند این دو پایدار گشته و توه?م گسستن آن در بین آحاد جامعه رخنه ننماید. زیرا گرچه مشروعیّت نظام از راه اسلام و مقبولی?ت آن از ناحیه جمهور تأمین مى گردد، امّا همگرائى این دو خود آموزه اى اسلامى است که همگان بایستى بر آن اهتمام ورزند .
قانون اساسى که باستناد منابع اصیل و الهام از قرآن و عترت، از بارگاه دانش حکمت و کلام و از درگاه علم اخلاق وفقه، حکیمانه و فقیهانه استنباط شده به اصلى اهتمام دارد که جانشین جریان امامت و ولایت اهل بیت ( ع ) در عصر غیبت است. این اصل که به نام ولایت فقیه شهرت یافته تنها مرجع روزگار غیبت امام معصوم ( ع ) حضرت بقیّة الله اعظم ( عج ) بوده و می باشد، بلکه به اراده حضرتش مسئولیت سامان دهى دین و فرهنگ اسلام را به عهده داشته و همچنین متعهّد به نظام مند ساختن جامعه و امّت مى باشد؛ به گونه ای که نفى آن به مثابه بدون سرپرست نهادن نهاد دین و بدون ولی نهادن نهاد امّت است . از این رو ولایت فقیه بر اساس یک باور قلبى و معرفت عقلى استوار گشته که حکیمان بر پایه حکمت و کلام و فقیهان بر مبناى فقه و اخلاق بر آن اصرار و تأکید دارند.
در این قانون، این اصل به مثابه نفس و جان و سایر اصول به منزله شئون فعلى و جهات وجودى آن مقام در نظر گرفته شده به گونه ای که قواى سه گانه اجراء و تقنین و قضا و نهادهاى مرتبط تنها مجارى اراده آن مرتبت و یگانه مجلاى تصمیمات آن مکانت است.
به همین جهت مراقبت و صیانت از این جایگاه به مراتب خطیر و مهمّ شناخته مى شود و قانونگذار خُبره و دین شناس آگاه بر اساس منابع اسلامى نهاد عظیم الشأن خبرگان رهبری را با مسئولیت الهى از سوئى و تعهّدى مردمى از جانب دیگر مکلّف به حفظ این جایگاه و موظّف به صیانت آن نموده است تا هرگز این مقام مخدوش نگشته و آسیبى و حتى تهدیدى متوج?ه آن نگردد؛ بنابراین حفاظت و صیانت شایسته از این مقام را بایستى فرصت دانست و نه تهدید و به آن اقبال نمود نه آنکه از آن ادبار کرد.
بدون تردید نگاه صیانتى خبرگان به جایگاه ولایت فقیه و نه نگاه حراستى و حفاظتى، موجب تعالى آن جایگاه و ارتقاء آن نهاد گشته و طبعاً در مجارى یاد شده تحریف و انحرافى روی نخواهد داد. بدیهى است هر چند این جایگاه با غنا و قوّت بیشترى باشد قواى سه گانه و نهادهاى تابعه به صورت شایسته و مناسب تر به مسئولیت ها و تعهّدات خواهند پرداخت و به انباشت قدرت افسار گسیخته و بدون مسئولیت بدل نخواهد گشت .
گرچه احتمال خطا کم است، امّا خطر محتمل بسیار شکننده و ویرانگر است؛ زیرا انحراف در این جایگاه موجبات انحراف در همه ارگان ها را فراهم آورده آنگونه که معمار انقلاب و بنیانگذار نظام امام خمینى( ره ) بدان تصریح نموده که انحراف در رهبری انحراف همه ارگان ها را به همراه دارد ( صحیفه امام ( ره ) سخنرانی 1362/4/22) و بلکه بالاتر لغزش در این امر خطیر ممکن است لغزش در اصل نظام و جمهورى اسلامى را در پى داشته باشد ( صحیفه امام سخنرانی 1362/4/28)
در پایان بار دیگر براى آن عزیز فرزانه که یادآور آن رشک ملک و شمیم آن قدر فلک مى باشد، آرزوى اقتدار معنوى در پیشگاه الهی و محبوبیت مردمی در قلوب انسانها داشته و در نگاهداشت نظام اسلامى و پاسداشت رهبرى معظّم انقلاب توفیق طلب مى نمایم.
با تقدیم احترام
مرتضی جوادی
محلات روستای کارمزد
* مریاشت حدود 45 خانه وار
* کِرچِِن حدود 22 خانه وار
*سَرکِلوم حدود 48 خانوار
*خِنِه ور حدوذ 35 خانوار
* مُلاخیل حدود 20 خانه وار
* اِذاخِیل حدود 35 خانه وار
* تارخِیل حدود 3 خانوار
* گِمند حدود 20 خانوار
* مِراد چشمه سَر حدود 20 خانه وار
* دِرازک (ایستگاه ) حدود 25 خانوار
* فیکندِک حدود 25 خانه وار
* چهاردار حدود 13 خانه وار
*کِنِسخِنی حدود 25خانه وار
*سیّدین حدود 8 خانه وار
*وَکِسِل حدود 8 خانوار
* رزمی حدود 10 خانه وار
*سایر حدود 252 خانوار
تنظیم : سرهنگ کاووس فتحی
نیروهای امنیتی رژیم آلسعود، در پی سخنرانی آتشین آیتالله شیخ "نمر النمر" در نماز جمعه "العوامیه" عربستان، وی را ترور کرده و با مجروحکردن او، پیکر نیمهجانش را به مکان نامعلومی منتقل کردند؛ اقدامی که به شعلهور شدن آتش قیام مردم انقلابی "الشرقیة" و شهادت و جراحت بسیاری از آنان انجامید و به بحرین نیز کشیده شد. دادگاه عربستان، امروز برای او که مدتهاست دربند است، حکم اعدام صادر کرد.
سالروز حماسه 9 دی گرامی باد
مراسم جشن میلاد حضرت محمد رسول الله (ص)
و حضرت امام جعفر صادق (ع)
سه شنبه : ساعت 20 منزل دین الله فتحی
برکات و اعمال ماه ربیع الاول
ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است .
ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله ،اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین بزرگ شدیم، از خزان عفلت به برکت اشک های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوباریمان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.
ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست . در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است . چرا که او داناترین مخلوقات خداوند و برترین آنها و سرورشان و نزدیکترین آنها به خداوند و فرمانبردارترین آنها از او و محبوبترینشان نزد او مى باشد، این روز نیز برتر از سایر روزهاست . و گویا روزى است که کاملترین هدیه ها، بزرگترین بخشش ها، شاملترین رحمتها، برترین برکتها، زیباترین نورها و مخفى ترین اسرار در آن پى ریزى شده است .
پس بر انسان مسلمان که برترى رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) را قبول داشته و مراقب رفتار با مولایش مى باشد واجب است در این ماه به شکرانه ارازنی شدن آن نعمت بزرگ به عبادتی از سر شور و اشتیاق بپردازد،گرچه عبادات شبانه روزی عالمیان هرگز در خور چنین نعمتی نخواهد بود اما "آنچه سعی است ما در طلبش بنماییم".
مهمترین اعمال این ماه
شب اوّل:
این شب به نام «لیلة المبیت» مزیّن است، در این شب یک حادثه مهمّ تاریخى واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیر م?منان على(علیه السلام) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) خوابید
آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ ؛ بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند و خداوند نسبت به بندگان مهربان است»(1) در حقّ آن حضرت نازل شد.(2)
سال هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مبدأ تاریخ مسلمانان است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد.
1- روزه گرفتن به شکرانه سلامتی پیامبر اعظم و امیرم?منان از گزند کفار و مشرکان در اول ربیعالاول.
2- خواندن زیارت پیامبر (صلی الله علیه و آله) و علی (علیه السلام) در این روز.
روز هشتم:
در روز هشتم ربیع الأوّل، سال 206، شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام) طبق روایتى واقع شده است و از همان روز، امامت حضرت صاحب الزّمان، حجّة بن الحسن ـ عجّل الله تعالى فرجه الشریف ـ آغاز گردید.(3)
در این روز شایسته است زیارت امام حسن عسکری علیه السلام خوانده شود.
روز دهم :
روز ازدواج رسول خدا(صلى الله علیه وآله) با حضرت خدیجه کبرى(علیها السلام) است در حالى که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) 25 ساله بود و حضرت خدیجه(علیها السلام)40 ساله. به همین مناسبت روزه این روز به عنوان شکرگزارى مستحب شمرده شده است.(4)
روز دوازدهم:
این روز مطابق نظر مرحوم شیخ کلینى و مسعودى و همچنین مشهور میان اهل سنّت، روز ولادت با سعادت نبىّ مکرّم اسلام(صلى الله علیه وآله)است.(5)
همچنین در این روز، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) بعد از 12 روز که مسیر راه میان مکّه و مدینه را پیمود وارد مدینه گردید.(6) و نیز روز انقراض دولت بنى مروان در سال 132 است.(7)
اعمال مستحب در این روز به شکرانه انقراض دولت اموی دو مورد است:
1- روزه گرفتن.
2- دو رکعت نماز مستحبی که در رکعت اول بعد از حمد، سه بار سوره کافرون و در رکعت دوم بعد از حمد سه بار سوره توحید خوانده میشود.
روز چهاردهم:
در سال 64 در چنین روزى، یزید بن معاویه به هلاکت رسید.(8)
وى پس از سه سال و نُه ماه خلافت که همراه با جنایات عظیمى بود - که مهمترین آن واقعه کربلا و شهادت ابى عبداللّه الحسین(علیه السلام) و یارانش مى باشد - در سنّ سى و هفت سالگى در منطقه «حوران» زندگى ننگینش به پایان رسید جنازه اش را در دمشق دفن کردند ولى اکنون اثرى از او نیست.(9)
شب هفدهم:
طبق روایات مشهور شیعه، شب ولادت حضرت خاتم الانبیا، رسول معظّم اسلام(صلى الله علیه وآله) است و شب بسیار مبارکى است.(10)
1) غسل به نیّت روز هفدهم ربیع الاوّل.(فلاح السائل، صفحه 61 )
2) روزه: که براى آن فضیلت بسیار نقل شده است، از جمله در روایاتى از ائمّه معصومین(علیهم السلام)آمده است: کسى که روز هفده ربیع را روزه بدارد، خداوند براى او ثواب روزه یکسال را مقرّر مى فرماید.(اقبال، صفحه 603 )
3) دادن صدقه، احسان نمودن و خوشحال کردن م?منان و به زیارت مشاهد مشرّفه رفتن.(همان مدرک )
4) زیارت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از دور و نزدیک در روایتى از آن حضرت آمده است: هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد).(همان ص 604)
5) زیارت امیر م?منان، على(علیه السلام) نیز در این روز مستحب است با همان زیارتى که امام صادق(علیه السلام) در چنین روزى کنار ضریح شریف آن حضرت(علیه السلام) وى را زیارت کرد.(همان مدرک، صفحه 608 ) (این زیارت در بخش زیارات، مفاتیح آمده است).
6) تکریم، تعظیم و بزرگداشت این روز بسیار بجاست، مرحوم «سیّد بن طاووس»، در اقبال، در تکریم و تعظیم این روز به خاطر ولادت شخص اوّل عالم امکان و سرور همه ممکنات حضرت نبىّ اکرم(صلى الله علیه وآله) سفارش بسیار کرده است.()
بنابراین، سزاوار است مسلمین با برپایى جشن ها و تشکیل جلسات، هرچه بیشتر با شخصیّت نبىّ مکرّم اسلام(صلى الله علیه وآله)، سیره و تاریخ زندگى او آشنا شوند و از آن، براى ساختن جامعه اى اسلامى و محمّدى بهره کامل گیرند. همچنین یکسال قبل از هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، در چنین شبى معراج آن حضرت صورت گرفت.(11)
روز هفدهم:
همان گونه که گفتیم مشهور میان علماى امامیّه آن است که روز هفدهم ربیع الأوّل، روز ولادت با سعادت رسول خدا حضرت محمّد بن عبداللّه(صلى الله علیه وآله) است و معروف آن است که ولادتش در مکّه معظّمه، واقع شده است، و زمان ولادتش هنگام طلوع فجر، روز جمعه، سنه عام الفیل بوده است.(12) (عام الفیل سالى است که ابرهه با لشکرش که بر فیل سوار بودند به قصد تخریب کعبه آمد، ولى همگى نابود شدند).
همچنین در چنین روزى در سال 83 هجرى قمرى، ولادت امام صادق(علیه السلام) واقع شده است و از این جهت نیز بر اهمّیّت این روز افزوده شده است.(13)
ماه ربیع الأوّل گرچه آغاز آن آمیخته با خاطره غم انگیز و اندوهبار شهادت امام حسن عسکرى(علیه السلام)است، ولى از آن جا که میلاد مبارک حضرت ختمى مرتبت رسول گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) مطابق روایت معروف، در هفدهم این ماه و طبق روایت غیرمعروف، در دوازدهم آن واقع شده و میلاد حضرت صادق(علیه السلام) نیز در هفدهم این ماه است، ماه شادى و جشن و سرور است.
از آن جا که هجرت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) که سرچشمه دگرگونىِ عمیق در جهانِ اسلام و عزّت و شوکت مسلمین شد، و همچنین داستان «لیلة المبیت» در این ماه واقع گردیده، و آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه (ارواحنا فداه) همزمان با شهادتِ پدر بزرگوارش نیز مى باشد در مجموع از ماههاى بسیار پربرکت و پرخاطره است، که سزاوار است، همه علاقه مندان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) آن را ارج نهند و گرامى بدارند.
بارش برف در روستای کارمزد
بارش برف در روستای کارمزد از 50 سانتیمتر گذشت در شانزدهمین روز آذرماه سال 1394 برف روستای کارمزد را سفید پوش کرد.
ارتفاع برف حدود 50 سانتیمتر و در ارتفاعات کارمزد تا حدود 70سانتیمتر رسید و هم اکنون که ساعت 9 شب است بارش برف همچنان ادامه دارد و راه مواصلاتی کارمزد به آپون مسدود است.
دهیاری روستای کارمزد در تلاش است با همکاری اداره راه و شهرسازی سوادکوه برای روز سه شنبه 17 آذرماه نسبت به باز نمودن راه ارتباطی اقدام نمایند.
مراسمات: رحلت رسول اکرم (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)
به مناسبت رحلت پیامبر اسلام ( ص) ، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا ( ع ) مراسم عزاداری در حسینیه اعظم و مسجد صاحب الزمان (عج ) روستای کارمزد به شرح ذیل برگزار گردید.
1- مراسم رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) : نماز جماعت مغرب و عشاء - تلاوت نور- زیارت حضرت رسول (س) - مداحی مداحان- سخنرانی و پذیرایی شام ( چهارشنبه شب ارتحال و شهادت در حسینیه اعظم )
2- مراسم رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن (غ) : تلاوت قرآن - مداحی - سحنرانی - نماز جماعت ظهر و عصر - پذیرایی ناهار ( روز پنج شنبه از ساعت 9 صبح الی 14 در مسجد صحب الزمان (عج) کارمزد)
3- شهادت امام رضا (ع) : (جمعه شب شهادت ) نماز جماعت مغرب و عشاء - تلاوت نور - صلوات مخصوص امام رضا (ع) - پخش کلیپ - مداحی مداحان - سخنرانی و پذیرایی شام ( حسینیه اعظم )
4- شهادت امام رضا (ع) : ( شنبه روز شهادت ) تلاوت قرآن - مداحی - سخنرانی - نماز جماعت ظهر و عصر - ناهار ( مسجد صاحب الزمان (غج) از ساعت 9 صبح الی 14)